Naar inhoud

Winkelwagen

Je winkelwagen is leeg

Veelgestelde vragen

Hoe plaats ik een bestelling?

Om een bestelling te plaatsen klik je op de foto van het artikel naar keuze, je kiest dan de gewenste maat en dan klik je op de groene button winkelwagen.

Je komt dan terecht in je winkelwagen. Als je klaar bent met winkelen dan klik je op de groene button afrekenen. Je gaat nu naar de checkout waar je je gegevens invult en betaalt.
Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van je bestelling.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

We versturen je bestelling als deze voor 22.00 geplaats is dezelfde dag. We kunnen helaas geen garanties op de levertijden van PostNL geven omdat we hierbij afhankelijk zijn van deze verzendpartij. 

Wat zijn de verzendkosten?

Wij hanteren standaard lage verzendkosten. Binnen Nederland betaal je bij Charly's het vaste bedrag van € 4,95 bij bestellingen onder de € 55,-, ongeacht de grootte van het pakket. Bij bestellingen boven de € 55,- is het verzenden binnen Nederland gratis! 
De verzendkosten voor België, Duitsland en Luxemburg bedragen € 5,95 bij bestellingen onder de € 100,-. Boven de € 100,- wordt je bestelling gratis verzonden. De verzendkosten voor overige Europese landen bedragen altijd € 9,- bij bestellingen onder de € 100,-. Boven de € 100,- wordt je bestelling gratis

Hoe verstuur ik een cadeau?

Als je een cadeau wilt versturen dan kun je een ander verzendadres opgeven dan jouw eigen adres. Dit doe je bij de checkout, dit is de pagina waar je terecht komt na je winkelwagen.
Je hebt daar de keuze om een factuuradres en een verzendadres te kiezen.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Als je bijvoorbeeld verhuisd bent, wil je je gegevens wijzigen. Dit doe je door in te loggen in jouw account. Je klikt op "mijn account" in de bovenste balk op je scherm of in de footer. Nadat je je inloggegevens hebt ingevuld, ben je ingelogd en kom je in jouw account scherm terecht. Hier kun je al jouw gegevens wijzigen.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Persoonsgegevens worden opgenomen in het klantenbestand van Charly’s. Wij gebruiken je persoonsgegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst, het voeren van een verantwoord klantenbeheer, risicobeheer en voor marketingdoeleinden.

Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan derden.

Wij maken van jouw surfgedrag op onze site een zogeheten cookie. Dit is een klein pakketje met informatie op jouw computer. In het bestandje worden geen persoonsgegevens of andere privacygevoelige informatie opgeslagen. Deze cookie blijft 30 dagen na jouw laatste bezoek aan onze site op je computer staan en wordt daarna automatisch verwijderd.

Op alle pagina's op de website, maken wij gebruik van (SSL-)beveiligde verbindingen. Uiteraard worden alle gegevens omtrent een betaling ook alleen via deze beveiligde (SSL-) verbinding verzonden! Je hebt te allen tijde recht op het inzien en corrigeren van je gegevens. Je kunt deze gegevens zelf in je account wijzigen, of dit naar ons mailen. Heb jij je ingeschreven voor onze nieuwsbrief, dan vind je onderin elke nieuwsbrief een link waarmee je je uit kunt schrijven.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

We doen ons uiterste best om je zo goed mogelijk te informeren over de artikelen die wij aanbieden. Mocht een artikel desondanks niet aan je verwachting voldoen, dan kan dit binnen 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden geretourneerd worden.

Wij bieden een gemakkelijke afgifte service aan via Returnless.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

  1. Start je retour door deze hier aan te melden: https://Charlys.returnless.com/
  2. Kies de producten die je wilt retourneren met de daarbij behorende retourreden.
  3. Kies een vervoerder (DHL of DPD) en reken het retourlabel digitaal af. Hierna ontvang je het retourlabel in je e-mail.
  4. Verpak de producten in de originele verpakking en voeg de bijgeleverde pakbon toe.
  5. Breng het pakket naar een afleverpunt van jouw gekozen vervoerder.
  6. Je ontvangt direct track & trace informatie.

Na ontvangst en goedkeuring van jouw retour duurt het circa 8 werkdagen voordat het geld wordt teruggestort. 

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?

Ruilen is bij ons helaas niet nodig. Je mag het item wat niet goed is retour sturen en een nieuwe bestelling plaatsen op de website. 

Ik heb een klacht. Wat nu?

Het spijt ons dat een artikel, de webshop of onze service niet aan je eisen voldoet. Doorgaans kunnen we dezelfde dag tot een oplossing komen, maar als dit langer duurt zullen we er uiterlijk binnen 5 dagen op terugkomen.

Mail je klacht alsjeblieft naar info@charlys.nl
We gaan er dan gelijk mee aan de slag!

Hoe werkt het met de verzendkosten bij een retour/ruil?

Omdat je bij ons nooit meer dan €4,95 aan verzendkosten betaalt (en boven de €55,- verzenden we gratis) en we daardoor altijd het grootste deel van de verzendkosten op ons nemen, kunnen we helaas de verzendkosten van retourzendingen niet vergoeden. Indien de gehele bestelling retour wordt verzonden dan worden eventueel betaalde verzendkosten heen retour overgemaakt. We hopen op je begrip hiervoor.

Wat is het herroepingsrecht?

Bij kopen op afstand geldt het herroepingsrecht. Wat is dat eigenlijk? In de wet staat dat je veertien dagen bedenktijd krijgt. Je kunt het product thuis bekijken en passen. Dan kun je bedenken of het product echt wel is wat je wilt hebben. Wil je het product toch niet hebben? Dan kun je je geld terugkrijgen. Het is wel een vereiste dat je tijdens de bedenktijd moet laten weten dat je van de koop af wil zien. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.
Je dient het product binnen 30 dagen terug te sturen.

Hoe werkt retourneren/ruilen als ik (deels) met een actiecode heb betaald?

Als je ervoor kiest om bij retourneren en je hebt betaald met een waardebon in combinatie met een andere betaalmethode, dan wordt de geretourneerde bestelling uitbetaald op de manier waarop je betaald hebt. Als je bijvoorbeeld geretourneerd hebt voor €75,- en je hebt €50,- hiervan betaald met een waardebon en €25,- via een andere betaalmethode, dan ontvang je weer een waardebon van €50,- en ontvang je het overige bedrag op je rekening. Als je bijvoorbeeld volledig betaald hebt met een waardebon dan ontvang je bij retour ook weer een waardebon, heb je volledig betaald via bijvoorbeeld iDEAL dan wordt het volledige bedrag weer terug op de rekening gestort waarmee je hebt betaald.

Op welke manieren kan ik betalen bij Charly’s?

Je kunt bij Charly's betalen met:

- Ideal (NL)
- Vooruitbetaling (vooraf overmaken)
- Creditcard (VISA, MasterCard)
- Paypal

De betalingen gaan via de betaalkassa van Mollie. De betalingsgegevens die je doorgeeft om de feitelijke betaling te verrichten, zijn volledig afgeschermd. We maken gebruik van een SSL-verbinding, wat betekent dat alle persoonlijke gegevens die je ons toevertrouwt worden versleuteld waardoor anderen je informatie niet kunnen inzien of anderszins worden achterhaald. Je kunt een beveiligde website herkennen aan het slotje bovenaan je scherm tijdens het betalen. 

Hoe veilig is betalen bij Charly’s?

Alle betalingen gaat via de betaalkassa van Mollie. De betalingsgegevens die je doorgeeft om de feitelijke betaling te verrichten, zijn volledig afgeschermd.

We maken gebruik van een beveiligde (SSL-) verbinding, wat betekent dat alle persoonlijke gegevens die je ons toevertrouwt worden versleuteld waardoor anderen je informatie niet kunnen inzien of anderszins worden achterhaald. Je kunt een beveiligde website herkennen aan het slotje bovenaan je scherm tijdens het betalen.

Hoe weet ik welke maat ik moet bestellen?

In de footer en bij ieder artikel vind je een maattabel. Hierin zie je wat de gangbare maten per leeftijd zijn. Als je twijfelt of jouw kindje in net iets groter of kleiner dan gemiddeld, neem dan even contact op. Wij kunnen je adviseren welke maat het beste zal passen.

Hoe werkt het met kortingen/actiecodes?

Kortingscodes/actiecodes worden verrekend over het deel van de bestelling waarvoor ze gelden. Dit geldt ook bij teruggave in geval van retourneren. Het is helaas niet mogelijk om meerdere kortingscodes tegelijk te gebruiken.

Welke klachten worden niet vergoed?

Klachten en/of gebreken die zijn ontstaan door verkeerd gebruik, die de verkoper niet te verwijten zijn, worden niet vergoed.